‘Teşkilat’ dizisine dava açıldı
Yusuf Kurtoğlu takma adıyla tanınan yapımcı ve senarist Kazım Karabekir Kurtoğlu, TRT’de yayınlanan Teşkilat dizisinin senaryosunu ve marka haklarının kendisine ait olduğunu, senaryoyu TİMS B adlı yapım şirketinin kullandığını belirterek dava açtı. yine izinsiz olarak çekildiği ve yeni çekilen dizinin TRT’de aynı isimle yayınlandığı öğrenildi. açıldı.
T24’ten Asuman Aranca’nın haberine göre, Ankara 4. Fikri ve Sınai Haklar Mahkemesi’nde görülen davanın dilekçesinde, Kurtoğlu’nun yazıp yönettiği ve yapımcılığını üstlendiği dizinin ilk fragmanı, dizinin ilk bölümü olan Şubat 2020’de kendi YouTube kanalı And Film’de yayınlandı. dizi sadece kendi platformunda bir günde 100 bin oldu. Toplamda 500 binden fazla izlendiği belirtildi. Dilekçede Kurtoğlu’nun Mart 2021’de Türk Patent ve Marka Kurumu’na (TPMK) başvurarak ‘Teşkilat’ markasını kendi adı altında tescil ettirdiği belirtildi.
TİMS B Studio’nun ‘Teşkilat’ adıyla birebir dizi yapımına başladığı ve dizinin ilk bölümünün 2021 Mart’ta TRT’de yayınlandığının belirtildiği dilekçede, ” Teşkilatın adı ilk defa dizide Kurtoğlu tarafından kullanılmıştır, Kurtoğlu’nun Teşkilat dizi üzerindeki tüm mali kullanım, fikri mülkiyet ve marka haklarına sahiptir, sanıklar esere ait isim ve markayı hiçbir bedel ödemeden ve izinsiz olarak kullanmaktadırlar. ile marka haklarına, fikri mülkiyet haklarına ve mali haklara tecavüze yer vererek haksız kazanç elde etmek suretiyle Kurtoğlu’na maddi ve manevi zarar verdiği iddia edildi. Dilekçede, bu durumun ilkelere aykırı olduğu belirtildi. serbest rekabete aykırı, haksız, zarar verici ve hukuken yasaklanmış, ancak Kurtoğlu’nun marka hakkı ihlaline son verilmesi yönündeki uyarısının aynı isimle yayınlanmaya devam ettiği vurgulanmıştır.
‘KURTOĞLU’NUN ZARARI MİLYONLARI BULDU’ İDDİASI
Dilekçede, dizinin ulusal kanalda yayınlanması nedeniyle ihlalin boyutunun her geçen gün arttığı belirtilirken, sanıkların reyting, YouTube, reklam, sponsorluk gelirleri, yayın gelirleri elde ettikleri ve kazanmaya devam ettikleri belirtildi. fiyat, yurtdışı satışlar ve çevrimiçi ağlara satış. Dilekçede, “Sanıkların faaliyetleri nedeniyle Kurtoğlu’nun Youtube’daki izlenme sayısı ve reklam gelirlerinin azaldığı ve kâr kaybı yaşandığı; dizinin ilk bölümü 500 binden fazla izlenmesine rağmen ikinci bölümünün sadece 195 bin kez izlendi ve kayıp milyonlara ulaştı.”
TRT DAVANIN REDDİ İSTEDİ
Davaya yanıt veren TRT ve TİMS B Stüdyo, davanın reddini talep etti. TRT’nin yanıt dilekçesinde marka tecavüzünün söz konusu olmadığı iddia edilirken, TİMS B Studio ile yapılan sözleşmeye göre üretimden doğacak her türlü hukuki, cezai ve mali sorumluluğun TİMS B Studio’ya ait olduğu belirtildi. Dilekçede Kurtoğlu, dizinin yayın gelirlerine haksız yere katılmaya çalışmakla da suçlandı.
Dava kapsamında hazırlanan bilirkişi raporunda, dizinin yayınlanmasının “haksız rekabet yaratabileceği ve Kurtoğlu’nun marka tescilinden doğan haklarını ihlal edebileceği” kaydedildi. Mahkemenin, Kurtoğlu’nun zarar hesabına ilişkin bilirkişi raporunun gelmesinin ardından kararını vermesi bekleniyor.